З чого зробити каток для асфальту своїми руками?
Після того, як асфальт покладений на розмічену територію, його необхідно буде ретельно утрамбувати в грунт. Що б майбутня садова доріжка була ідеально рівною, без стиків і ямочок, каток повинен бути широким (не менше 1 метра) і мати пристойний вагу. Саме тому в якості матеріалу для саморобного асфальтного катка застосовують товстостінні залізні труби або взагалі застарілий газовий балон. Вага такого катка для асфальту своїми руками буде не менше 100 кг, а то і 200, чого цілком достатньо для того, що б зробити асфальтовану доріжку на дачі.
Крім того, що ручний каток буде служити для укладання асфальту, його ще можна буде застосовувати для утрамбування грунту під газон і інших, схожих робіт на садовій ділянці.
Зараз ми більш детально розглянемо технології створення різних видів ковзанок для асфальту своїми руками!
Технологія створення асфальтного катка своїми руками
Каток із залізної труби
Для того що б зробити каток з труби нам знадобляться наступні інструменти і матеріали:
- Болгарка
- Зварювальний апарат
- Електроди
- Круг по металу і шліфувальний круг
- Залізна труба діаметром 30 см (довжина 1 метр)
- Металевий кутник шириною 50 мм і довжиною не менше 2 метрів
- Підшипники - 2 шт.
- 10 - сантиметровий вал для підшипників
- Металева труба діаметром 30 мм і довжиною 2,5 метра
- Листи заліза 30*30 см - 2 шт.
- Пісок
Отже, переходимо до самої технології створення ковзанки для асфальту своїми руками.
Першим ділом до одного з торців 30-сантиметрової труби приварюють лист заліза, 30*30 див. Лист повинен бути такого ж діаметру, як і труба, тому залишилися куточки обрізаємо болгаркою, а сам стик ретельно шліфуємо. У результаті В нас з'явилася труба з одним завареним торцем (так званим дном).
Тепер ставимо трубу дном на грунт і засипаємо в неї пісок, ретельно трамбуючи його, тому що чим більше піску влізе, тим важче буде каток для асфальту.
Зверху труби за такою ж технологією приварюють другий лист заліза, після чого обрізаємо його і ретельно шліфуємо.
Для того, що б в ємність ковзанки можна було в подальшому досипати пісок (коли він добре утрамбуется), рекомендується зробити на одній з бічних сторін отвір з різьбленням і закручувану пробку. Побудова самої виконавчої частини ковзанки готово.
Далі переходимо до механізму, який змусить каток обертатися. Беремо 2 підшипника і забиваємо в них вал (по 5 см кожна), після чого прихоплюємо його зварюванням.
Після цього беремо металевий куточок, і режим його на три частини: 40 см, 40 см і 110 див. Зварює всі 3 частини буквою П (40 см відрізки з боків, 110 в середині) і приварюють до боковин готової рами зовнішні частини конструкції підшипника.
Тепер повертаємося до самого катку, обчислюємо центр кола циліндра з обох сторін і на цьому місці приварюють вал підшипника, який прихвачен до самого підшипника.
Ну і, зрештою, до П-образної рами приварюють металеву трубу, яку завчасно розрізаємо і зварює буквою «Т» (поздовжня частина довжиною 2 метри, поперечна 0,5 метра) що б вийшла зручна ручка.
На цьому побудова ручного катка для асфальту своїми руками вважається закінченим.
Слід зазначити, що можна обійтися і без створення підшипникового механізму для ковзанки, замість цього просто зробити в боковинах П-образної рами отвори, в які вставится вал. Недоліком даної конструкції є те, що каток буде складно штовхати, а відповідно ні про який комфорт не буде йти і мови!
Каток з газового балона
Якщо у попередній інструкції ми представили технологію створення ковзанки для асфальту, то даний в даному випадку каток можна буде використовувати для укочування грунту під газон, тому що пристрій буде мати невелику вагу.
Вся технологія є ідентичною попередній технології, відмінність лише в тому, що виконавчим органом ковзанки буде виступати старий газовий балон.
Отже, спочатку беремо балон, відкручуємо вентиль і чекаємо, поки весь газ вийде. Слід звернути увагу на те, що дану процедуру потрібно проводити подалі від джерел вогню, інакше можна отримати небезпечні травми через займання вихідного газу.
Після того, як газ вийде необхідно кілька разів набрати в балон воду і злити її, після чого залишити балон на кілька днів для провітрювання.
Далі болгаркою зрізаємо верхівку балона, яка має закруглений вид (залишаємо тільки циліндричну форму), заливаємо в балон воду і верхній отвір заварюємо, використовуючи зварювальний апарат і лист заліза.
Як і в попередньому випадку, кути аркуша обрізаємо і ретельно ошлифовываем. Слід зазначити, що дуже часто балон має поздовжні опуклі шви, їх так само необхідно зрівняти шлифовочным колом, що б майбутній каток не залишав сліди на грунті.
На це побудова ручного катка своїми руками з газового балона вважається закінченим. Як ви бачите, процедура досить проста і не вимагає великих матеріальних витрат.
Наостанок хотілося б додати, що перед використанням каток для укладки асфальту, необхідно змастити циліндричну поверхню соляркою, що асфальт не приставав до катка, завдяки цьому працювати буде легше.